SEO tutvustus algajale


twitterpinterestlinkedinmail

Otsingumootoritele optimeerimist nimetatakse SEO´ks ja see on üks turunduse olulisemaid aspekte. Kui töötate blogi või ettevõtte turundamisega, siis peaksite teadma mida SEO tähendab ning millised on parimad viisid edukaks optimeerimiseks. Kuigi edukas SEO strateegia ei ole täppisteadus ja selle praktikat on aastate jooksul vaidlustatud, on siiski põhitõdede tundmine tõhusa turunduskampaania jaoks oluline. Rohkem infot SEO kohta ja kuidas seda oma turundustegevusse kaasata, leiate siit sissejuhatusest:

Mis on SEO?

SEO viitab veebisaidi nähtavaks muutmise protsessile otsingumootorites. Hea SEO strateegia tõstab veebilehe Google otsingu esiotsa, suurendades seeläbi tõenäosust, et inimesed seda saiti külastavad. Otsingumootorid püüavad pakkuda otsingut teostavale isikule kõige asjakohasemaid tulemusi, näiteks kui inimene otsib internetist “leib”, siis talle ei ilmu esimese asjana mitte toidukauplus, vaid pagaritöökoda, mis on spetsialiseerunud leiva küpsetamisele. Teisisõnu, otsimootoritele optimeerimine aitab muuta otsingutulemused asjakohaseks ja see võib olla oluline, et suunate liiklust teie saidile.

Otsingumootorid otsivad internetist teatud kriteeriumitele vastavat teksti. Seda teksti tuntakse märksõnadena ja see viitab veebisaidi, ettevõtte või toote põhilisele valdkonnale. Märksõnade otsimine ja analüüs on põhjus, miks ülaltoodud näites andis otsingu “leib” tulemuseks pagaritöökojad, mitte kauplused. Teised olulised tegurid, mis veebisaidi asetust otsingumootorites mõjutavad, on pealkirjad, alapealkirjad ja lingid, mis moodustavad veebilehe sisu. Otsingumootorid kasutavad ka indekseerimist veebilehe sisu leidmiseks, kokkuvõtmiseks ja salvestamiseks. Otsingumootori register viitab andmekogumile, mida kasutatakse lõpliku otsingutulemuse aluseks.

Märksõna analüüsi tähtsus

Teine oluline osa SEO sissejuhatusest on märksõnade olulisuse mõistmine. Eespool selgitasime, et märksõna on konkreetne sõna või sõnade kogum, mis kirjeldab kõige paremini veebisaidi, ettevõtte või toote põhitegevust või üldist kontseptsiooni. Märksõnad on sõnad, mida inimesed otsingu tegemisel kasutavad, ja just need sõnad peaksid paiknema teie veebilehe sisus. Õigete märksõnade valimine aitab suunata liiklust teie saidile, meelitada potensiaalseid kliente ja muuta SEO-d tõhusamaks.

Kui otsustate, milliseid märksõnu soovite oma teksti lisada, siis tuleks arvestada märksõnade asjakohasusega veebilehe ja ettevõtte jaoks, samuti konkurentidega, kes kasutavad samu märksõnasi. (saate seda kontrollida Google otsingusse märksõnade sisestamisel ja näha, millised saidid loendi ülaosas kuvatakse). Märksõnade väärtuse kontrollimiseks võite Google reklaamide näidiskampaania luua, see võimaldab teil testida valitud märksõnade loodud liiklust. Kui kõik kolm on kontrolli all – märksonad on asjakohased, konkurentidel on sarnaste märksõnadega edu ja näidiskampaania toob head liiklust, siis saate nende märksõnadega enesekindlalt edasi liikuda.

SEO olulisemad tegurid

Märksõnad pole ainus osa edukast SEO-kampaaniast, kuigi need on väga olulised. Teised asjad, mida tuleb SEO strateegia väljatöötamisel arvesse võtta, hõlmavad linke, pealkirju, metakirjeldusi, alapealkirju, sisu originaalsust, pilte, videoid ning vaatajaskonda. Selle SEO tutvustuse puhul on kõige olulisem meeles pidada, et otsingumootoritele optimeerimise edu ei määra üks tegur vaid SEO edu sõltub teie sisust tervikuna.

Sisu kirjutamisel jälgige, et see oleks loomulikult kõlav, samal ajal SEO tegureid jälgides. Märksõnade liigkasutamine, imelike või ebaloomulike lausete loomine lootusega SEO parandamiseks või ebamaise sisu kasutamine võib olla teie SEO püüdlustele pigem kahjulik kui kasulik. Sisu peaks alati olema huvitav ja kaasahaarav, mõistlikute märksõnadega, optimeeritud piltidega ja suurepäraste pealkirjadega, mis kutsuvad lugema seda kergesti seeditavat teksti, mis sisaldab ka asjakohaseid linke. Võiksite kaaluda isegi lingivahetuses osalemist, mis viitab linkide vahetamise protsessile teiste asjakohaste veebisaitidega, et muuta SEO tõhusamaks.

Sisu mõjutab tohutult SEO-d. Mida asjakohasem, uuem ja huvitavam on sisu, seda kõrgem on selle asetus otsingumootorites. Valmistage enda sisu enne avaldamist hoolikalt ette, laske kellelgi seda enne postitamist muuta, kasutage pealkirju ja alapealkirju, mõelge paigutusele ning lisage pilte ja videoid. Lisaks tuleks sisu ja veebileht kujundada selliselt, et seda oleks sotsiaalmeedias mugav jagada.

SEO platvormid ja teenused

Kuigi SEO tutvustus on suurepärane stardipunkt, võiksite turundustegevuse edenedes kaaluda täiendavate SEO tarkvarade ja teenuste tagamist. Sageli pakuvad otsingumootorid ise neid teenuseid, nagu Google Analytics, Google Webmaster Tools, Google Tag Manager, Google Trends, Google PageSpeed Insights, Google Keyword Planner, ja paljud teised.

Lisaks Google pakutavatele tarkvaradele saate oma veebisaidi kujundamiseks kasutada ka paljusi teisi veebis olevaid platvorme või palgata ettevõte, mis on spetsialiseerunud SEO turundusele ja muudab teie veebilehe otsingumootoritega heaks sõbraks.

SEO on oluline osa turundusest ja sellel on palju tegureid, mis võivad määrata edu . Veebilehe SEO parandamiseks keskenduge suurepärase sisu loomisele, asjakohaste märksõnade kasutamisele, vajaduse korral linkimisele ja alati loomingulise ja originaalse sisu kirjutamisele. Lisaks pidage meeles, et otsingumootoritele optimeerimine on pidev protsess ja ei lõpe kohe peale sisu postitamist. Veebilehele on oluline postitada uut ja kvaliteetset sisu, et hoida see asjakohase ja aktiivsena.


twitterpinterestlinkedinmail

Leave a Comment

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga