Taasturunduse Aabits


twitterpinterestlinkedinmail

Taasturundus ja uuesti sihtimine

Kas olete kunagi mõnda veebisaiti külastanud ja siis järgmisel päeval veebis sirvides sama veebilehe reklaami näinud? Palju õnne, teid sihiti uuesti.

Mis on taasturundus?

Taasturundus, kui ka taassihtimine on digitaalse turunduse väga levinud ja populaarne vorm, mille puhul turundajad näitavad reklaame kasutajatele, kes on külastanud nende veebisaiti või konkreetset lehte ja neile kes on (või ei ole) konkreetseid toiminguid teinud. See on tõhus viis sihtida inimesi, kes on juba huvi näidanud teie ettevõtte või kaubamärgi vastu.

Kui sihite varasemaid külastajaid või praeguseid kliente, siis nimetatakse seda “taas”-turunduseks. Mõelge sellele kui teisele võimalusele, mis on teile antud reklaamide või kampaaniate abil klientidele müüa. Taasturundust saate teha erineval viisil ja erinevate reklaamiplatvormidega, näiteks Google reklaamid või Facebooki reklaamid.

Ükskõik, kuidas te seda kasutate, PEAKS iga turundaja strateegias olema taasturundus.

Mis vahe on taasturundusel ja taassihtimisel?

Ehkki sõnu “taasturundus” ja “taassihtimine” kasutatakse mõnikord omavahel asendatult, on neil siiski mõned olulised erinevused.

Taassihtimise ja taasturundamise peamine erinevus on strateegias. Taassihtimine seisneb peamiselt reklaamide esitamises potensiaalsetele klientidele küpsiste põhjal, samas taasturundamine põhineb tavaliselt kasutajate teabe kogumisel. Taasturundus võib põhineda ka nimekirja loomisel, mida hiljem kasutatakse müügimeilide saatmiseks.

Taassihtimine ja taasturundamine on mõlemad iseenesest tõhusad meetodid, kuid mõlema kombineerimine võib olla parim strateegia teie digitaalse turundustegevuse edendamiseks ja tulemuse parandamiseks.

Taassihtimine käitumise põhjal

Käitumuslik taassihtimine on klientide uuesti sihtimine nende varasema käitumise põhjal veebis, näiteks milliseid veebilehti nad külastasid, kui kaua nad igal lehel aega veetsid ja millistel linkidel nad klõpsasid. Tänapäeval on digitaalne turundus ja taasturundus seotud kliendi huvide ja käitumisega. Lõppude lõpuks on see turundajatele parim viis teha kindlaks, mida nende kliendid tegelikult otsivad.

Kui olete taassihtimises uus tulija või soovite seda oma ettevõtte jaoks kasutada, siis leiate siit juhendi, mis sisaldab taassihtimise algteadmisi. Lisaks mõned boonus nipid. Seega ärge oodake ja alustage taasturundamisega juba täna!

Taasturunduse näide

Siin on väljamõeldud näide: Jaak külastab SISU Sports veebipoodi ja vaatab konkreetset spordivarustust, kuid ei osta midagi. Hiljem külastab Jaak teisi veebilehti, näiteks loeb uudised. SISU viib läbi taasturundamise kampaania uudisteportaali reklaamivõrgu kaudu. Jaak näeb SISU reklaami, mis sisaldab samu või sarnaseid tooteid, mida ta eelmisel päeval vaatas.

Taassihtimis reklaami eesmärk on Jaagule neid tooteid meenutada, mis teda huvitasid. Võibolla on ta reklaami nähes valmis ostu sooritama, mida ta varem ei teinud.

Taasturunduse kulud

Taasturundamine on kulutõhus viis klientide ligimeelitamiseks. See on peamiselt tingitud asjaolust, et sihite inimesi, kes on juba teie pakutava vastu huvi tundnud. Õige sihtimise ja eelarvestamise abil saate saavutada häid tulemusi.

Taasturundus töötab tavaliselt kliki hinna (CPC) mudeli, samuti CPM-i (hind näitamise kohta) ja CPA (toimingupõhine hind) alusel. See annab teile võimaluse hallata oma kulutusi ja kohandada pakkumisi vastavalt konkreetsele taasturundamise listile või kampaaniale.

Kuidas taasturundus töötab?

Veebisaidi taasturunduse kampaania ülesseadmine pole keeruline. Konkreetse reklaamivõrgustikuga kampaania loomisel annab see teie veebisaidile lisamiseks koodi (nn. piksel). Iga kord, kui uus kasutaja teie saiti külastab, võtab kood anonüümse brauseri küpsise ja kasutaja lisatakse teie uuesti sihtimise loendisse. Kui sama kasutaja külastab mõnda muud saiti, mis majutab teie reklaamivõrgu pakkuja kuvareklaame, siis esitab süsteem teie reklaami just sellele kasutajale. See kestab nii kaua, kuni teil on aktiivne kampaania.

Taasturunduse info

Mis on taasturundamise piksel?

Piksel on väike kood veebilehel, mis võimaldab veebisaitidel küpsiseid paigutada. Küpsised on veebisaidi külastajate jäetud “puru”. Igal külastajal on ainulaadne, anonüümne ID, seega nende tegevust veebisaidil saab jälgida küpsiste jäljega. Taasturundamise korral salvestab reklaamiserver külastaja ID asjakohasesse taasturundamise nimekirja.

Mis on taasturundamise nimekiri?

Taasturundamise nimekiri on loetelu veebisaidi külastajatest, kes teevad teie saidil teatud toiminguid. Näiteks loend “Esileht” kogub kõik teie avalehe külastajad kindla ajavahemiku jooksul. Kui külastaja jõuab teie esilehele, lisatakse tema küpsis taasturundamise nimekirja.

Seejärel saate uuesti turundada ainult teie esilehte külastanud inimestele.

Saate luua igasuguseid uuesti turundamise nimekirju ja kohandada oma reklaamsõnumeid iga ühe jaoks.  

Mis on taasturundamise eelised

  • Kasutage ära kaotatud veebisaidi liiklus
  • Sihtige inimesi, kes on juba teie saiti külastanud ja on teie pakutava vastu huvi tundnud
  • Sihitud grupid, kelle puhul on suurem tõenäosus ostu sooritamine
  • Kaubamärgi strateegiline hoidmine nende inimeste meeles, kes on asjast huvitatud
  • Taskukohane turundustaktika, mis on saadaval mitmel platvormil ja kanalil
  • Sobib igale tööstusharule

Teie veebisait võib tuua palju liiklust, kuid tegelikult on esmakülastajate keskmine konversioonimäär madal. Poodide uuringute kohaselt on konversioonimäär vaid 1,6 protsenti. Mida see tähendab? Teil toimub liiklus, kuid te ei müü. Taasturundamine on parim võimalus kaotatud liikluse ärakasutamiseks.

Inimeste sihtimine, kes on juba teie ettevõtte vastu huvi üles näidanud, on üks tõhusamaid viise, kuidas neid teie saidile tagasi tuua. Uuesti sihtimist saab kasutada kõigis valdkondades ja tööstusharudes, mis on ilmselgelt oluline e-kaubanduses.

Profinipp: Kasutage taassihtimis reklaame, et pakkuda soodustusi, mis polnud teie saidi esimesel külastusel saadaval, näiteks sooduskupong “osta üks, saad teise tasuta”, või mõni muu pakkumine, mis klienti meelitaks.

Millal peaksin taasturundust kasutama?

Millal uuesti sihtida? See on suurepärane küsimus – ja trikiga. Mõned turundajad hoiavad kampaaniat alati töös, mis tähendab, et nad korraldavad pidevalt taasturundamist kõigile kasutajatele, kes külastavad nende veebisaiti aga ei tee konversioone (st. ei tee ostu, ei täida vormi ega lae midagi alla).

Paljud turundajad valivad uuesti sihtimisel täpsema ja individuaalse lähenemise. Saate oma taasturunduse kampaaniad fokuseerida vastavalt eelnevalt määratletud kriteeriumitele. Näiteks saate taasturundamis kampaaniaid korraldada ainult külastajatele, kes käivad teatud lehtedel, näiteks konkreetne tooteleht, või ainult kasutajatele, kes külastavad teie veebisaiti kindlal kellaajal või aastaajal. See sõltub teie üldisest strateegiast ja sellest, mis teil konkreetsel ajal töös on.

Profinipp: Taasturundamise puhul on väga oluline vältida ülepingutamist. Te ei soovi riskida potensiaalsete klientide tüütamisega, näidates neile liiga palju reklaame. Pange piir, kui palju reklaame saab iga kasutaja näha – mitte rohkem, kui kaks kuni kolm päevas.

Kus ma saan oma kliente uuesti sihtida?

Taasturundamiseks saate kasutada mitmeid erinevaid platvorme ja kanaleid. Siin nad on:

  • Kuvareklaami taasturundus – kõige lihtsam ja populaarsem taasturundamise tüüp. Kuvage lihtsalt reklaam muudel saitidel olevatele inimestele pärast seda, kui nad on teie juures käinud, reklaamivõrgustikes nagu Google, Yahoo, Bing.
  • Natiivne reklaam – turundajad saavad oma veebisaidi külastajaid uuesti kaasata olulise sisuga. Avalikustavad kõik esmaklassilised väljaandjad, see on ainulaadne, kasulik ja ei põhjusta ostja negatiivset reaktsiooni.
  • Otsingureklaami taasturundus – otsingureklaamide taasturundamine võimaldab teil kohandada oma reklaamikampaaniat inimeste jaoks, kes on teie saiti varem külastanud.
  • Sotsiaalmeedia taasturundus – Näidake oma reklaame inimestele sotsiaalmeedia platvormidel, nagu Facebook, Twitter, Tiktok ja LinkedIn, pärast seda, kui nad on teie veebisaiti külastanud.

Taasturundamine on suurepärane viis reklaamikulude investeeringutasuvuse suurendamiseks. Kui teie eelarve on piiratud või kui arvate, et olete selle esimese kliki eest juba piisavalt maksnud, siis saate alati erinevate sihtimistega katsetada ja neid viimistleda.

Profinipp: Uurige analüütikat ja saate teada, millised seadmed, operatsioonisüsteemid ja isegi geograafilised asukohad toovad teile kõrgeima konversioonimäära. Looge nende komponentide järgi taasturundamise kampaaniad ja vaadake, kuidas need toimivad. Võimalik on, et saate samal ajal vähendada oma kulusid ja suurendada konversioonimäära.

Põhjust, miks teie veebisaidi külastajad ostu ei sooritanud, ei saa te kunagi päris täpselt teada.  Võib-olla miski segas neid ja nad lihtsalt lahkusid. Võib-olla neile see pakkumine ei meeldinud. Võib-olla ei mahtunud pakkumine nende eelarvesse. Võib-olla nad lihtsalt vaatasid praegu, kuid plaanivad selle alles mõne kuu pärast osta. Olenemata põhjusest, on taasturundamine ja taassihtimine suurepärane viis oma ettevõtte või brändi meeles hoidmiseks. Andke neile meeldetuletusi ja põhjusi, miks tagasi tulla. Lõpuks nad võivadki tulla ja siis suurendate oma müügitulemusi.

Kas olete nüüd taasturundamise suhtes enesekindlam? Tutvuge ka digiturunduse parimate tavadega ja viige oma turundus uuele tasemele.


twitterpinterestlinkedinmail

Leave a Comment

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga