Mis on Digiturundus? Mõiste, liigid ja parimad tavad


twitterpinterestlinkedinmail

Mis on Digiturundus?

Digiturundust määratletakse turundusliku lähenemisena, mis põhineb peamiselt veebis enda sihtgrupiga suhete loomisel erinevate digitaalsete meedia kanalite ja platvormide kaudu.

Selles artiklis keskendume digitaalsele turundusele, peamistele digiturunduse kanalitele ja parimatele tavadele, et tagada teile turunduses edu ja näete ka kuidas digitaalne turundus teie brändile kasu võib tuua.

Mis on Digiturundus?

Digitaalturundus on kõikehõlmav mõiste ja koosneb digitaalsetest kanalitest, nagu sisuturundus, SEO, e-posti turundus, sotsiaalmeedia turundus, mobiilne turundus jne. Selleks, et luua strateegiad klientideni jõudmiseks ja nendega suhtlemiseks.

Tavakasutaja tarbib sisu televiisori, arvuti, tahvelarvuti, nutitelefoni, raadio ja muu traditsioonilise meedia kaudu. See pidev kokkupuude erinevat tüüpi meediaga on põhjustanud teabe ülekülluse, mis muudab ostja teekonna veelgi keerulisemaks. Digitaalturundus on võimaldanud kaubamärkidel jääda asjakohaseks, tehes end nähtavaks erinevate kanalite kaudu.

Lisaks traditsioonilistele turunduskanalitele, nagu televisioon, ajalehed, reklaamtahvlid ja nii edasi, kasutavad turundajad digitaalkanaleid, et suunata potensiaalsed kliendid läbi ostmisteekonna ja hoida ühendust olemasolevate klientidega.

Erinevad Digitaalse turunduse kanalid

Enne kui uurime digitaalse turunduse teisi aspekte, vaatame kiiresti üle digiturunduse üksteist põhilist kanalitüüpi:

1. Veebileht

Veebisait on sageli teie digitaalse turunduse kodu. Brändid ja ettevõtted kasutavad sisu majutamiseks veebisaite, samal ajal kui selle levitamiseks kasutatakse teisi kanaleid. Enamik teie digiturundus tegevustest lingitakse tagasi teie veebisaidile, kus eeldatavasti tehakse toiminguid ja jälgitakse konversioone. Näiteks faili allalaadimine, toote või teenuse broneerimine jne.

2. Sisuturundus

Sisu loomine on kogu teie digitaalse turunduse strateegia selgroog. Olenemata sellest, kas teil on dokumenteeritud sisuturunduse strateegia või mitte, loote sisu klientide teavitamiseks, meelelahutamiseks ja inspireerimiseks. Sisu põhilised vormid on tekst (blogipostitus), videod, pildid, infograafikud, podcastid, slaidid ja e-raamatud.

3. Otsingumootoritele optimeerimine (SEO)

SEO toimib teie sisuturunduse võimendajana. SEO koosneb lehe sisestest ja välistest tegevustest, et suurendada teie veebisaidi nähtavust otsingumootori tulemuste lehtedel eelistatud märksõnadega. Varasemalt oli SEO peamiselt tekstipõhine, kuid viimastel aastatel on esile kerkinud ka häälotsing, mistõttu peaks SEO protsessis olema vestluslik lähenemine.

4. Digitaalne reklaam

Digireklaam on mitmesuguste veebireklaami strateegiate üldmõiste. Digitaalse reklaami tüüpilised hinnasüsteemid on kliki-eest-maksmine (CPC) ja 1000-näitamise-eest-maksmine(CPM).  Digitaalse reklaami levinumad vormid on otsingumootorite turundus (SEM), kuvareklaam, sihtreklaam, sotsiaalmeedia reklaam ja programmiline reklaam.

5. E-posti turundus

E-posti turundus on protsess, mille käigus säilitatakse kontaktide andmebaas ning saadetakse neile meilisõnumeid brändi, toodete ja teenuste kohta. See on tõhus kanal, et oma publikuga pidevalt suhelda. E-posti turundus on kasulik oma vaatajaskonna loomiseks, uute klientide kaasamiseks, varasemate klientide säilitamiseks, allahindluste ja pakkumiste reklaamimiseks ning sisu levitamiseks.

6. Sotsiaalmeedia turundus

Sotsiaalmeedia turundus tagab, et olete kohal seal kus teie kliendid aega viidavad. Nende hulka kuuluvad Facebook, Twitter, LinkedIn, Snapchat, Tiktok ja Instagram, kus saate sisu levitada nii orgaaniliste kui ka tasuliste kanalite kaudu.

Sotsiaalmeedial on oluline roll ka videoturunduse ja lühema sisu levitamisel. See loob kahepoolse suhtluse, ning teie fännid ja jälgijad saavad teiega ühenduda laikimise, kommenteerimise ja sõnumite kaudu.

7. Kaasturundus

Kaasturunduse protsess sarnaneb komisjonipõhise müügiga. Ettevõtted pakuvad kohandatud linke oma kaasettevõtetele. Kaasettevõtted teenivad kindla tasu iga kord, kui keegi ostab selle kohandatud lingi kaudu toote. Suunamudimist võib pidada kaasturunduse nüüdisaegseks ja arenenud kõrvaltegevuseks.

8. Mobiilne turundus

Eeldatakse, et nutitelefonide kasutajate arv kogu maailmas kasvab 2020 aasta lõpuks 3.5 miljardini. Selle võimaluse kasutamiseks võtavad brändid ühendust nutitelefoni kasutajatega mobiilirakenduste, e-kirjade, mobiilisõbralike veebisaitide ja sotsiaalmeedia kaudu. Aktiivselt kasutajatega suheldes on suutnud brändid oma turundusstrateegiaid optimeerida.

9. Avalikud suhted veebis

Avalikud veebisuhted on välja teenitud meedia. Siis kui ajakirjandus mainib teie brändi oma lugude, intervjuude jms. kaudu. Veebisuhetele aitavad kaasa ka klientide ja blogijate ning suunamudijate tagaside, milles mainitakse teie brändi või tooteid läbi orgaaniliste või tasuliste strateegiate.

10. Vestlusintellekt

Selliste tehnoloogiate nagu tehisintellekti (AI) ja masinõppe (ML) kasv on sillutanud tee arenenumatele turundusstrateegiatele, näiteks vestlusintellekt. Kui häälotsingu, vestlusrobotite ja digitaalsete abiliste kasutuselevõtt muutub levinuks, siis muutub vestlusintellekt digitaalse turunduse jaoks ülioluliseks.

11. Veebianalüütika

Veebianalüütika on andmete kogumine, mõõtmine, analüüsimine ja aruandlus. Seda jälgitakse tavaliselt Google Analyticsi kaudu, kuid veebisaidid saavad luua ka isiklikke analüütika platvorme. Veebianalüütika aitab turundajatel mõista liikluse allikaid, investeeringutasuvust (ROI), mis töötab ja mis mitte, ja kuidas nad saavad oma turunduse jõupingutusi tõhustada.

5 digitaalse turunduse nippi

Siin on viis parimat tava, mis aitavad teil 2020 aastal digiturunduses võita:

1. Tehke kõike hõlmavat turundust

Edukad ettevõtted on kasutanud kõikehõlmavat lähenemisviisi, et suunata oma külastajad läbi tunneli. Kõikekaaluv turundus on mitmekanalilise turunduse arenenud vorm, mis aitab teil pakkuda ostjatele terviklikku ostukogemust. See on õige sõnumi edastamine õigel ajal, õigel turunduskanalil.

Kõikehõlmav olla tähendab ühtlase ja sujuva kogemuse pakkumist kogu ostja teekonna vältel. See tähendab, et teie strateegia peaks toimuma pigem kliendi ümber, mitte konkreetsete kanalite ümber. Kõike hõlmava strateegia koostamiseks looge erinevates kanalites ühtlane brändihääl. Sellises turunduses tuleks arvesse võtta kõiki digitaalseid turunduskanaleid, kaardistada nende kasulikkus ostja igas etapis ja tegeleda suhtlemisega vastavalt vajadusele.

Näide: Starbucks kasutab kliendikogemuse (CX) parandamiseks digitaalset meediat. Sel konkreetsel juhul võimaldab Starbucksi rakendus kasutajatel kohvikuid leida, rakenduse kaudu tellida, telefoni abil maksta ja preemiaid jälgida. Kasutajad saavad preemiapunkte ka telefoni teel tellimise eest ning koostöös Spotifyga saavad kasutajad tuvastada ka kauplustes mängitava muusika.

Starbucks rakendus
Starbucks'i rakenduse kõikehõlmav turundus

2. Tehisintellekti kasutamine veebiturunduses

Tehisintellekt ja masinõpe on võimaldanud turundajatel jõuda oma sihtgrupini mugavamalt kui kunagi varem. Tehisintellekti toega rakenduste abil saate oma ostjatega ühendust võtta järgmistel viisidel:

  • Vestlusintellekt: digitaalsed abilised ja vestlusrobotid on klientidega suhtlemiseks muutunud üldlevinuks. Nad on võimelised edastama sisu, pakkuma kliendituge, aitama klientidel kaupa osta/broneerida ja hoida neid oma tellimustega kursis.
  • Isikupärastamine: kõikehõlmava turunduse edukus sõltub sellest, kui hästi CX-i isikupärastate ja tehisintellekt aitab teil seda teha. Tehisintellektipõhised tööriistad on võimelised kasutaja käitumist mõistma ja ennustama. See aitab pakkuda individuaalseid kogemusi, luues sarnaste omadustega kasutajate grupid.

3. Ärge ignoreerige e-posti

E-posti turundus on endiselt tugev digitaalse turunduse kanal. Kui teil oma kliendibaas, saate oma klientidele tasuta sõnumeid edastada. Saatke kampaaniaid, lisage uusi kasutajaid/kliente/tellijaid, reklaamige uut sisu, looge eksklusiivseid allahindlusi ja pakkumisi, küsige tagasisidet küsitluste kaudu jne. 2020 aastal on eduka e-posti turunduse jaoks vaja luua kõitvat sisu, hoida kirjad mobiilisõbralikena ja luua eksklusiivne e-posti kogukond, mis toimib teie hõimuna.

4. Videoturundus

Inimesed eelistavad videoid, kuna need hõlbustavad teabe mõistmist ja on tõhus vahend lugude jutustamiseks.

Kasutage sisuturunduse algatustes videoid, et võimendada klientideni jõudmist. Suurepärane viis selle saavutamiseks on luua erinevates formaatides videoid. Näiteks võimaldavad enamik sotsiaalmeedia platvorme lisada lühikest videosisu. Samal ajal kui loote standardset videosisu, katsetage lühiajalisi, vertikaalseid ja reaalajas videoid, et näha, mis kõidab rohkem inimesi ja mis kahekordistab seda.

5. Looge ühtne sisukogemus

Lisaks käimasolevate digiitaalsete reklaamikampaaniate ja muude tegevuste läbiviimisele võib ühtse sisu loomine pilgud teie brändile viia. Ühtse sisukogemuse loomine tähendab sisuturunduse mitmekesistamist. Looge sisu võimalikult paljudes vormides. Kombineerige tekst, podcast, infograafikud, videod jne. Iga teie loodud sisutükk peaks üksteist toetama ja siin tulebki mängu sisu ümbepaigutamine.

Saate oma turundust võimendada, toetudes sellele nutikale levitamisstrateegiale. Kui olete kirjutanud 2000-sõnalise blogipostituse, teisendage see infograafikuks, looge podcast ja salvestage video. Seda tehes mitmekesistate oma kohalolekut erinevatel platvormidel ja loote sisu vastavalt kliendi mugavuseelistustele.

Kõikehõlmav turundus
Mitmekesise sisu strateegia

Lõpumõtted

Digiturundus on tohutu distsipliin. Strateegiat tuleb täiendada jupp-jupi haaval. Kui reklaamieelarve on väike, siis saate alustada orgaanilise sisu, SEO ja sotsiaalmeediaga.

Või kui otsite kiireid tulemusi ja olete nõus kulutama suuri rahasummasid, on digireklaam teie kanal. Kui te kasutate juba digitaalset turundust, otsige võimalusi, kuidas oma praegust strateegiat paremaks muuta. Kõik sõltub teie vajadustest, ressurssidest ja eelarvest.

Kas teil on digitaalse turunduse kohta küsimusi? Küsige meilt LinkedIn-is või info@adi.ee


twitterpinterestlinkedinmail

Leave a Comment

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga